Gravidvattengympa!

ikväll trotsade jag det 22 minusgraderna, satte mig i bilen och åkte iväg de nästan tre milen för att ta mig på vattengympa! Det är en jätteduktig barnmorska i stan som håller i den och... jaaa jag måste säga att det var helt underbart! Bland det bästa jag faktiskt gjort under denna graviditet. Vi gick igenom delar av förlossning, andningstekniker, krystande, värkar osv... Det var mkt intressant och lärorikt, jag skippar nog alla profylaxandningskurser och andas där när vi gympar och under vattnet! Det ger massor. Jag pratade också med en annan mamma som berättade att hon haft mkt problem med foglossning under sin första grav. och att nu i den andra så hjälpte vattengympan massor! Så jag hoppas och ber att det blir samma för mig med.. Det är ju så skönt att träna vattengympa, man blir så lätt i vattnet, och smidig i kroppen. Såå nu ska jag TA mig dit varje Tisdag varje vecka och njuuuuta fram tills att våran lilla skatt kommit till världen. Ikväll har jag suttit och sett på olika tv program om bebisar och förlossningar på TLC, och det är ju inte mer passande efter ett sånt bra pass på gympan! hmm... lite mörk mintchoklad slank också ner.. så länge sen, Å så GOTT!

Jaja, min älskade karl gick å sussade för typ en timma sen så nu ska jag också joina honom i sängen och hoppas på en god natts sömn utan halsbränna eller dumma marddrömmar! Jag är lycklig! snart är våran liten här!!!! KÄRLEK <3 Gonatt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gokväll! Vilken bra dag ni verkar haft, du och Sandra:)) såg att de hade fina saker på Jysk igår! Vattengympan verkade ju vara bra för dig, fortsätt så:)) det är också nyttigt att få prata ned andra mammor , och då med dem som haft, har samma problem, då förstår man att man inter ensam om detta! Natti natti mamma

2012-02-01 @ 23:08:44





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0