Ultraljud idag v. 29 (28+4)




En förväntansfull & lite smått orolig mamma innan ultraljudet...








Lillprinsen i magen!! <3









Vårat lillhjärta växer så det knakar..... <3



Dagens ultraljud:

Idag var vi ju på extra ultraljud med anledning av mitt höga SF Mått och sockret som var lite högre än normalt.
Vi fick träffa en söt läkare och barnmorska som tittade på våran lilla krabat där inne. Det var helt underbart att se honom röra sig. Det lilla ansiktet, näsan, ögonen, öronen osv.. Han är så söt. Jag tyckte faktiskt att han såg ut att vara lik mig, det tyckte Micke också! :)) Mammas lilla trollunge! Sist men inte minst, så fick vi se en pung å liten söt snopp!!! :) Våran lillprins, så nu behöver jag inte fundera över om jag gjort rätt som köpt massa blåa saker till lillhjärtat! Det ÄR en prins vi kommer att få.. och vi är sååå glada!

 Han är stor våran gosse också... hela 1560 gram tror jag att det var.. under 1600 iaf, uppskattades han väga! :) Han ligger just lite över normal tillväxt vid denna tid, och enligt kurvan så är jag i v.30+2, alltså två veckor längre än de trott tidigare? ;) kanske kommer vi att få se våran gosse lite tidigare än den 28 april... Man kan ju alltid hoppas, för att efter att ha fått se honom idag, så längtar jag bara ÄNNU mer!!!! Jag ska dock kolla upp mitt socker och försöka reda ut varför han växer lite fortare än normalt... Inte genom sockerbelastning denna gång, utan istället ska jag kolla sockret 4 ggr om dagen i 3 dagar! för att få säkrare värden, vilket jag tycker är smart!!! de senaste dagarna har jag iaf skött mig bra med kosten.. och bara ätit hälsosamt. Allt för mig å prinsen!

 Läkaren trodde att hans vikt osv. kan bero på genetiska faktorer och behöver inte alls vara tecken på diabetes.. Vilket vi såklart hoppas på!!! Fostervattenmängden var också helt normal, vilket inte barnmorskan trodde... tur hon hade feeel! ;) Våran lille sköter sig finfint där inne i magen........ efter ultraljudet åt jag och Micke lunch där i restaurangen, det var mysigt att bara få sitta ner å prata om våran skatt å äta gott! ;) Nu känner jag mig på mkt bättre humör och håller tummarna för mitt socker! Barnmorskan skulle ringa idag, men kan inte det, pga av att min mobil är paaj, vad det verkar som iaf. Så det blir väl att åka till stan sen å köpa mig en ny sån sak! ;) helst rosa och utan touch. vi får väl se vad jag hittar. Ne snart kommer syster hit, ska fara på lite äventyr med henne å hälsa på folk från jobbet! Ska bli kul å se dom, det var ju som ett tag sen...... Tackåhejs/ En nöjd Theresé





Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0