frusit fast...

jaa, man kan faktiskt säga att jag som frusit fast här hemma! brrr... vad det är KALLT! vi har inte ens 10 plusgrader här inomhus nu, på toaletten nere är det minusgrader... jag har ett ex antal lager kläder på mig.. värmefläkt å brasan igång för att inte frysa fast helt.. Luft i de vattenburna systemet plus en idiot till bergvärmeborrare har lett till detta.. å vi har frusit nu i flera dagar, veckor!

Jag är så FUCKING leds! idag ringde jag och hotade bergvärmeinkopplaren om att gå till tidningen pga dåligt beteende i flera månaders tid´mm, orkar inte gå in på det nu....  Ja, då dröjde det fem minuter så ringde dom äntligen upp oss.. dom kommer å fixar värmen idag! det kanske är på tiden med tanke att en numera höggravid kvinna bor här.... och behöver liksom inte denna kyla just nu!!! gaaaahhh... vvsaren skulle också kika förbi idag och ordna det hela! det är inte meningen att man ska behöva ha det såhär kallt å jävligt.....vi får inte sova på nätterna pga att vi måste spola i kranar, elda, å helt enkelt hålla koll på huset.... allt.. pga oseriösa människor.. men nu ser det ju ut att kunna lösa sig idag eller i morgon! HOPE! Nu har vattnet frusit nere i toan, plus köket.. bara kallvatten i duschen... sååå jaaa.. blir badhuset idag kanske om dom inte får det att funka!! jaa, såhär ska det tydligen vara att bo i ett äldre hus i norraste nordligaste fetaste... nordatlanten..typ.. Å dessutom var jag till sjukgymnasten för nålarna i morse... å förbannat vilken snörök, snöar som f... å man ser ingenting.. farligt farligt.. detta har under dagen lett till ett 20 tal olyckor runt om i länet, plus ett antal seriekrockar å nån allvarligare olycka! hmm... tur jag åkte direkt hem!!! man vill inte alls vara ute å köra i detta hemska väder!

Jaja, nåt bra iaf.. igår började jag å Micke äntligen få ordning på sovrummet, spjälsängen är uppe, våran nya fina garderob likaså. Murstocken riven och tapeterna på väg ner. Snart nya på väg upp. Den vita målarfärgen ska inhandlas. En till garderob likaså. Sen börjar vårt sovrum likna nåt riktigt fint.. Det ser jag fram emot, ett varmt nyinrett sovrum o snooooza å gosa med hela goa familjen... bebis.. å vad jag längtar efter dig ! Nu ska jag kika in lite fler bloggar å drömma mig bort från kylan.. gofläkten å brasan värmer rätt bra nuuu...... Wish me luck! V.29 nu... åh så mys!






En uppiggande bild på trollet.... <3 <3 <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Go kväll! Hoppas verkligen det löste sig idag, och senast imorgon. Annars kanske ni måste ta hjälp från media...lycka till..kram mamma

2012-02-06 @ 23:15:57





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0